Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Slancová, Ladislava ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Teoretická část se zabývá významem partnerství a spolupráce rodiny a školy. Zaměřuje se na různé formy a způsoby spolupráce rodiny a školy, které ovlivňují spolupráci a dobré vzdělávací klima pro žáky. Přibližuje inovativní komunikaci v době uzavření škol. Empirická část se zabývá výzkumem komunikace mezi rodiči a školou na vybrané škole. Využívá formu strukturovaného rozhovoru, ohniskové skupiny a dotazníků pro rodiče a pedagogy. Mapuje spolupráci školy s rodinou za běžného provozu i v době distanční výuky. KLÍČOVÁ SLOVA škola, učitel, rodina, žák, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, názory, dotazník, partnerství, klientský přístup, distanční výuky
Spolupráce rodiny a školy
Petrusová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzájemnou spoluprací rodiny a základní školy speciální. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji spolupráci rodiny a školy, vymezení pojmu rodina, jejím funkcím, povinnostem. Druhou kapitolu této části tvoří vzdělávání žáků s mentální retardací. Zde objasním pojem mentální retardace, příčiny jejího vzniku, rozdělení a charakteristiku základní školy speciální. Poslední kapitola teoretické části představuje model školy, která je držitelkou certifikátu " Rodiče vítáni". V praktické části se věnuji konkrétnímu výzkumu spolupráce rodiny a Základní školy speciální v Čáslavi. Výzkum je prováděn formou dotazníku a rozhovorů. Také zde porovnám požadavky pro udělení značky "Rodiče vítáni" s formami spolupráce konkrétní školy. Zjistím, zda Základní škola speciální v Čáslavi tato požadovaná kritéria splňuje. Klíčová slova: spolupráce, rodina, základní škola speciální, mentální retardace, značka "Rodiče vítáni"
Třídní schůzka na prvním stupni základní školy.
Mutina, Petr ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na třídní schůzky na prvním stupni základní školy. Pojednává o tom, jak na tyto schůzky nazírají rodiče, jak je vnímají učitelé, na co je třeba se při jejich organizaci připravit. Teoretická část se opírá o literaturu a zdroje, které byly k třídním schůzkám napsány. Jejím cílem bylo zmapovat současné trendy v organizování třídních schůzek vzhledem k efektivní spolupráci mezi školou a rodinou. Empirická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli 1. stupně základní školy. Má za cíl uvést inspiraci a příklady dobré praxe, povzbudit zvláště začínající pedagogy v organizování třídních schůzek, nabídnout zkušenosti s touto formou komunikace mezi školou a rodinou, shromáždit náměty, jak třídní schůzky zvládnout. V závěru tato diplomová práce aktuálně přináší a reflektuje novou zkušenost s třídní schůzkou vedenou v elektronické podobě.
Nomádi vzdělávacího systému. Vícepřípadová studie transferů žáků základních škol
Vyhnálek, Jan ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Hlaďo, Petr (oponent) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
Nomádi vzdělávacího systému Vícepřípadová studie transferů žáků základních škol Jan Vyhnálek Abstrakt Vícepřípadová kvalitativní studie tří transferů žáků základních škol v České republice je explorativní sondou do meziškolní mobility žáků, definované jako změna školy z jiného důvodu, než je postup na další úroveň vzdělávání (Rumberger, 2003). Otevírá ji přehledová studie výzkumných témat nejvýznamějších empirických statí meziškolní mobility z let 1991- 2016, ukazující nejednotnost terminologie, mezeru v poznání příčin a průběhu procesu přestupů žáků i potřebu kvalitativních výzkumů. Empirická část studie chce přispět k zaplnění této mezery a zkoumá transfery jako "sociální a vztahovou konstrukci" (Zamora & Moforte, 2013, s. 59). Dva případy analyzují transfer navazující na tranzici žáků na druhý stupeň ZŠ, z nichž jeden je dítětem v pěstounské péči, třetí případ sérii transferů v neúspěšné snaze rodičů integrovat dítě s neurologickým a mentálním postižením (dětská mozková obrna) v ZŠ hlavního proudu. Zdrojem dat jsou hloubkové polostrukturované rozhovory s rodiči, žáky, učiteli, řediteli škol a externími odborníky, terénní poznámky a dokumenty. Jádrem studie jsou analytické narace přestupů s bohatě citovanými daty usnadňujícími naturalistickou generalizaci. Ukazuje se v nich vliv komunikace mezi školou a...
Spolupráce rodiny a školy
Petrusová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzájemnou spoluprací rodiny a základní školy speciální. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji spolupráci rodiny a školy, vymezení pojmu rodina, jejím funkcím, povinnostem. Druhou kapitolu této části tvoří vzdělávání žáků s mentální retardací. Zde objasním pojem mentální retardace, příčiny jejího vzniku, rozdělení a charakteristiku základní školy speciální. Poslední kapitola teoretické části představuje model školy, která je držitelkou certifikátu " Rodiče vítáni". V praktické části se věnuji konkrétnímu výzkumu spolupráce rodiny a Základní školy speciální v Čáslavi. Výzkum je prováděn formou dotazníku a rozhovorů. Také zde porovnám požadavky pro udělení značky "Rodiče vítáni" s formami spolupráce konkrétní školy. Zjistím, zda Základní škola speciální v Čáslavi tato požadovaná kritéria splňuje. Klíčová slova: spolupráce, rodina, základní škola speciální, mentální retardace, značka "Rodiče vítáni"
Spolupráce rodiny a školy
Jílková, Lucie ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Podstatou diplomové práce je ukázat na problematiku spolupráce rodiny a školy, jakým způsobem probíhá a co je třeba udělat proto, aby se zlepšila. Práce je zaměřená na hlubší teoretické uchopení tématu spolupráce rodiny a školy s následným výzkumem zabývajícím se spoluprácí na základní škole. Věnuje se explorativní metodě dotazování (také formou mých internetových stránek) sou- časných i budoucích pedagogů základních škol a rodičů. Práce se zaměřuje na současné komunikační formy mezi školou a rodiči, jejich zkvalitněním a zefektivněním. Na rodiče hledí jako na "zákazníka , "partnera nebo "občana . Tento pohled je založen na empirickém výzkumu Milady Rabušicové a Milana Pola, který vychází ze zkoumání spolupráce v brněnských základních školách. Uvedeny jsou také modely vztahů mezi rodinou a školou podle Birte Ravnové. Práce představuje vymezení pojmů rodina (dle různých odborníků), funkce ro- diny a typ rodiny (dle "Dotazníku funkčnosti rodiny ). Dále nás seznámí se školním klimatem a jeho prostředím, sociálním klimatem školy, pozitivním klimatem školy a jeho důležitými znaky podle Heleny Grecmanové. Jsou zde také představeny modely komunikace v alternativním školství se zamě- řením na vzdělávací program "Začít spolu a Základní školu Marie Montessori, s velkým důrazem na partnerství školy, rodiny a širší...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.